اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| اعلام جزئیات نقل و انتقال دانشجویان

میز دانشجو در این قسمت به جزئیات نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه‌ها می‌پردازد.

میز دانشجو| اعلام جزئیات نقل و انتقال دانشجویان

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ یکی از امکانات قابل استفاده برای دانشجویان دانشگاه‌های سراسری که به دلایلی مجبور به تغییر دانشگاه محل تحصیل خود هستند، نقل و انتقالات است. وزارت علوم تحقیقات و فناوری، یک بازه زمانی مشخصی را برای تغییر دانشگاه دانشجویان در نظر گرفته است. از این رو، دانشجویان متقاضی تغییر دانشگاه باید در این بازه تعیین شده به ثبت درخواست انتقالی و یا میهمانی در سایر دانشگاه‌ها بپردازند.

ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه‌های سراسری ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ نیز از طریق وب سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم یا سامانه سجاد صورت می‌گیرد.

* زمان نقل و انتقالات دانشگاه های سراسری ۱۴۰۲

دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های سراسری که شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه فعلی خود را ندارند، می‌توانند از امکان انتقالی به سایر دانشگاه‌ها استفاده کنند. در واقع، وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای کلیه دانشجویان دانشگاه‌های سراسری واجد شرایط، امکان ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه را فراهم کرده است.

نکته: دانشجویان در هر بازه زمانی دلخواه، مجاز به ثبت درخواست انتقالی نیستند. زمان نقل و انتقالات دانشگاه‌های سراسری سال گذشته و زمان مهمانی نیز از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شد و تا پایان آن ادامه داشت. از این رو افراد متقاضی انتقالی یا دریافت نامه میهمانی، باید در این بازه مشخص شده با اطلاع از نحوه درخواست نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

دریافت انتقالی و میهمانی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی دیگر، به این معناست که دانشجو فقط محل تحصیل خود را تغییر خواهد داد، بنابراین رشته و مقطع تحصیلی او ثابت خواهند ماند.

در انتقالی، دانشجو به ادامه ترم های باقی مانده از مقطع تحصیلی خود در دانشگاه جدید خواهد پرداخت. این در صورتی است که مهمان شدن در سایر دانشگاه ها به معنا تغییر دائمی دانشگاه نیست و صرفا محل تحصیل دانشجو برای تعداد ترم‌های مشخص تغییر خواهد کرد. در حقیقت، ۳ نوع درخواست مهمانی با عناوین میهمان مبنا، میهمان و میهمان دائم وجود دارد.

* سایت انتقالی و مهمانی دانشگاه های سراسری ۱۴۰۲
انتقالی و مهمانی دانشگاه های سراسری ۱۴۰۲، سامانه امور دانشجویان یا همان سامانه سجاد به نشانی portal.saorg.ir است. این امکان توسط وزارت علوم برای تمام دانشجویان در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، دانشگاه‌های پیام نور و غیر انتفاعی فراهم شده است.

دانشجویان متقاضی دریافت نامه انتقالی یا مهمان باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و پس از پرداخت هزینه و بارگذاری مدارک مورد نیاز، منتظر پاسخگویی مسئولان ذی ربط باشند.

سامانه سجاد علاوه بر امکان ثبت درخواست انتقالی و مهمانی دانشجویان به ارائه خدمات زیر نیز می‌پردازد:

  • لغو تعهد آموزش رایگان
  • ثبت نام آزمون MSRT
  • فرصت تحقیقاتی دانشجویان دکتری
  • صدور معافیت تحصیلی
  • امور مرتبط با بورسیه تحصیلی
  • صدور گواهینامه

به طور کلی در رابطه با نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه های سراسری این طور می‌توان گفت که برای هر ورودی مهر و بهمن تسهیلات نقل و انتقالات سامانه سجاد را مورد استفاده قرار داد.

افراد می توانند در صورت دارا بودن شرایط، آماده کردن مدارک لازم و اطلاع از نحوه درخواست، در زمان میهمانی یا انتقالی، برای ثبت درخواست انتقالی یا میهمانی خود به سامانه سجاد به نشانی  http://portal.saorg.irمراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه های سراسری ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ خود اقدام کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول